Pripremni predškolski program postao je obavezan počev od 2006/07 godine. Pripremni predškolski program odvija se u godini pred polazak u školu i vaspitno-obrazovni rad ostvaruje vaspitač.
- Neposredni cilj pripremnog predškolskog programa jeste da doprinese zrelosti ili gotovosti za život i rad kakav ih očekuje u osnovnoj školi kao i Razvijanje pozitivnog odnosa prema školi i učenju;
- Opšti cilj pripremnog predškolskog programa da doprinosi celovitom razvoju deteta stvaranjem uslova i podsticaja koji će omogućiti da svako dete razvija sve svoje sposobnosti i osobine ličnosti, proširuje svoja iskustva izgrađuje saznanja o sebi, drugim ljudima i svetu oko sebe, kao osnove za sticanje novih oblika učenja, saznanja i ponašanja.
Stoga je priprema dece za polazak u školu dugotrajan proces (dete se ne može pripremiti za školu za samo nekoliko dana) i zahteva dosta smišljenosti, znanja, razumevanja, takta, poverenja i zalaganja odraslih.
Funkcije ppp su:
- Pruža pomoć za ispoljavanje osobenosti dece, potrebe i interesovanja i razvija ih;
- Doprinosi proširivanju i sređivanju socijalnih i saznajnih iskustava dece;
- Osnažuje komunikativnu kompetenciju,
- Doprinosi emocionalnoj i socijalnoj stabilnosti kod dece;
- Podržava motivaciju za novim oblicima učenja i saznanja;
- Kompenzatorska funkcija-ublažavaju se socio-kulturne razlike i omogućava podjednak start za polazak u školu;
- Otvoren je za potrebe dece i porodice;
- Doprinosi programskom i organizacionom povezivanju predškolskog i školskog vaspitanja u cilju obezbeđivanja kontinuiteta;
- Olakšava prelaz deteta u novo okruženje.
OPŠTA priprema dece za polazak u školu obuhvata celokupan fizički i psihički razvitak dece i podrazumeva :
- Priprema za život i rad
- Osposobljavanje za dalji razvoj i obrazovanje
- Usvajanje normi i pravila ponašanja
- Spremnost za saradnju i komunikaciju
- Pripremljenost takođe podrazumeva:izgrađenu sliku o sebi, sposobnost samokontrole i samoocenjivanja, razvijenu volju, pravilan odnos prema radu i obavezama,stečeno pouzdanje u odnosu sa drugim ljudima,
- Treba razviti intelektualne potencijale dece, radoznalost, otvorenost prema iskustvu, kreativnost, ljubav prema knjizi
- Ojačati fizičko i mentalno zdravlje za sve što ga očekuju u školi.
POSEBNA priprema dece za polazak u školu podrazumeva– razvijanje pojedinih svojstava i aktivnosti opšte pripreme. Posebna priprema obuhvata: psihološku, radnu i obrazovnu pripremu, što predstavlja osnovne komponente savremenog pripremanja dece za pohađanje nastave.